Dzień Nauczyciela i Wolontariusza_ki w Akademii Przyszłości
Wolontariuszy_ki Akademii Przyszłości i Nauczycieli_ki łączy wiele, ale przede wszystkim – praca z Dziećmi. Mają oni ogromny wpływ na rzeczywistość swoich Podopiecznych, mogą pomóc im rozwinąć skrzydła, docenić ich trud i otworzyć przed nimi nowe światy. Dlatego dziś – w Dzień Nauczyciela – chcemy docenić również Wolontariuszy_ki pracujących_e z Dziećmi w Akademii. Wszyscy mają wspólny cel i zależy im na dobru Dzieci!
Należy pamiętać, że Akademia to nie jest szkoła, Dzieci nie uczą się matematyki czy fizyki, a tego, jak budować poczucie własnej wartości. Wolontariusze_ki Akademii to nie nauczyciele_ki, to przewodnicy_czki, którzy pomagają Dziecku docenić siebie i z nadzieją spojrzeć w przyszłość.
O tym jak Wolontariusze i Wolontariuszki Akademii Przyszłości są ważni dla swoich Podopiecznych – przypominamy w poniższych akapitach.
Wiersz na Dzień Nauczyciela, a dokładnie to wiersz Kingi Podopiecznej Akademii, który napisała dla swojej Wolontariuszki Izy:
Mój wolontariusz jest bardzo miły,
od czasu do czasu robi zabawne miny.
Mój wolontariusz jest bardzo rozrywkowy,
od jego rozrywek można dostać bólu głowy.
Świetnie się dogadujemy i porozumiewamy,
a jak przyjdzie co do czego, kupę rzeczy do obgadania mamy.
Pomaga mi w nauce, a jak się z nim nauczę,
to test do góry podrzucę.
Z moim wolontariuszem nie długo się znamy,
a już wierzy, że wspólne marzenia mamy.
Na wycieczkach z nim nigdy się nie nudzę,
trochę pogadam, trochę się czegoś nauczę.
Cieszymy się razem, że się spotykamy.
„Spotkania z wolontariuszem są fajne, możemy poznawać oraz odkrywać nowe doświadczenia. Ja na spotkaniach z wolontariuszem zupełnie inaczej myślę. Dzięki spotkaniom z wolontariuszem patrzę na świat z innej perspektywy, również przychodzą mi supermyśli” – napisała Kinga, Podopieczna Akademii Przyszłości.
Drogi_a Wolontariuszu_ko, Nauczycielu_ko zrób krótkie ćwiczenia, po których poczujesz w sercu wielkie WoW.
Wspieraj Dzieci z Akademii Przyszłości,
by nie czuły się same w budowaniu wiary w siebie.
Ufunduj Indeks dla Dziecka z Akademii Przyszłości
i daj mu szansę na lepszą przyszłość.
1. Poczuj wyjątkowość – prezent na Dzień Nauczyciela
Przypomnij sobie trzy momenty ze swojej pracy z Dziećmi, które dały Ci najwięcej satysfakcji i radości. Co się wtedy wydarzyło? Dlaczego było to dla ciebie poruszające? Jak wyglądałeś_wyglądałaś wtedy w oczach innych? Jak widziałeś_widziałaś wtedy siebie?
2. Włącz „radar wdzięczności” – tutaj przychodzimy z pomocą 😉
Znajdź rysunki, laurki, kartki, które dostałeś_dostałaś od Dzieci. Przypomnij sobie, za co najczęściej ci dziękują. Za co dziękują ich Rodzice i Opiekunowie? W jakich sytuacjach czujesz, że ludzie doceniają Twoją pracę? Włącz „radar wdzięczności”. Spróbuj w najbliższym czasie zauważać wszystkie chwile, w których ktoś jest ci wdzięczny za twoją pracę. Zanotuj je!
Prezent na Dzień Nauczyciela:
Drodzy Wolontariusze, Wolontariuszki, Nauczyciele i Nauczycielki zobaczcie słowne laurki Na Dzień Nauczyciela od Waszych Podopiecznych – to dzięki Wam, Dzieci mają takie plany na przyszłości i marzenia:
Oto jak Dzieci zmieniają się pod wpływem Wolontariuszy_ek Akademii Przyszłości.
Opinie Koordynatorów_ek Szkolnych, którzy_e współpracują z nauczycielami_kami w szkole:
Zuzia była niesamowicie szczęśliwa, że może brać udział w Akademii. Podobało jej się to, że ma Wolontariuszkę tylko dla siebie. Spotkania z Wolontariuszką dawały jej poczucie, że jest dla kogoś ważna, a wydarzenia kolegialne powodowały, że mogła poznawać nowe miejsca i poszerzać swoją wiedzę.
Kacper uczestniczył we wcześniejszych edycjach Akademii Przyszłości, chłopiec chętnie bierze udział w zajęciach z Wolontariuszem, mają one widoczny wpływ na ogólny jego rozwój.
Dzięki Akademii Kuba stał się bardziej otwarty, chętnie bierze udział we wszystkich spotkaniach i wyjściach. Spotkania z Wolontariuszką są dla niego bardzo pozytywnym akcentem każdego tygodnia.
Zajęcia Kacpra z Wolontariuszem w ramach programu Akademii Przyszłości, ukierunkowane na budowanie u Kacpra poczucia własnej wartości i wiary w siebie oraz umiejętności samodzielnego pokonywania trudności i wprowadzania pozytywnych zmian w jego funkcjonowaniu – przyczyniły się do poprawy efektywności procesów uczenia się i funkcjonowania społeczno-emocjonalnego. Pozytywne wyniki w nauce przekładają się na jego lepszą samoocenę i wiarę we własne siły.
Filip bardzo chętnie uczestniczy w Akademii i czerpie z tego ogromne korzyści. Nawiązuje dobry kontakt z Wolontariuszem, poprawia swoja wiedze i umiejętności.
Emilka chętnie pracuje, gdy obok niej jest osoba, która ją motywuje, zachęca, nadzoruje jej pracę. Dzięki pracy z Wolontariuszami poczyniła postępy. Znacznie chętniej się zgłasza – nie boi się zadawać pytań. Gdy tylko zna odpowiedź, bardzo chce się podzielić wiedzą.
Piotr chętnie uczestniczy w zajęciach z Wolontariuszką, potrzebuje wsparcia, aby osiągać sukces na miarę swoich możliwości.
Dominika wile wynosi ze spotkań z Wolontariuszem, poprawiła oceny.
Igor bardzo chętnie uczestniczy w zajęciach z Wolontariuszem. Podchodzi do nauczyciela i pyta o zajęcia z AP.
Marcel bardzo chętnie uczestniczył w zajęciach z Akademii. Miał świetny kontakt z Wolontariuszem. Chętnie brał udział w wydarzeniach.
U Mateusza bardzo duża poprawa w zachowaniu. Widoczne efekty, nawiązał bardzo dobry kontakt z Wolontariuszem w zeszłym roku.
Kacper bardzo lubił spotkania z Wolontariuszką, pozytywnie wpłynęły one na jego funkcjonowanie. Chłopiec nadal potrzebuje spotkań z mądrym dorosłym, któremu będzie mógł zaufać i który pomoże mu wzmocnić samoocenę, rozwijać pasje.
3. Poczuj wpływ – tutaj też przychodzimy z pomocą
Na różnokolorowych, samoprzylepnych karteczkach zapisz imiona wszystkich osób, na które miałeś_miałaś wpływ, pracując w roli nauczyciela_nauczycielki, wychowawcy_wychowawczyni, Wolontariusza_Wolontariuszki. Od swoich początków aż do dziś. Przypomnij sobie ich twarze. Powieś karteczki w widocznym miejscu. Prezent na Dzień Nauczyciela:
Iza Wolontariuszka na swojej karteczce napisze imię: KINGA. „Na początku Kinga w ogóle nie potrafiła nazwać żadnego marzenia. A teraz nawet napisała książkę! (…)” – mówi Wolontariuszka. Całą historię przeczytasz tutaj: https://akademiaprzyszlosci.org.pl/blog/marzenia-sa-fajnie-premiera-zbioru-opowiadan-kingi-podopiecznej-akademii-przyszlosci/
Wolontariusz Piotr powinien na karteczce zapisać imię: ARTUR. Piotr zainspirował chłopca, który był zagrożony powtarzaniem klasy i w efekcie, jego Podopieczny dostał na koniec roku świadectwo ze średnią 4.0. Więcej przeczytasz tutaj: https://akademiaprzyszlosci.org.pl/blog/jakie-przemiany-dokonuja-sie-w-akademii-przyszlosci-wywiad-z-wolontariuszem-piotrem-i-refleksje-jego-podopiecznego-artura/
Magdalena Wolontariuszka napisze na karteczce imię: PRZEMEK, pomogła chłopcu, który chciał robić rzeczy „wow” jak gokarty, łyżwy, kino – czerpać radość z małych rzeczy dnia codziennego: https://akademiaprzyszlosci.org.pl/blog/odroczona-gratyfikacja-czym-jest-i-jak-sie-jej-nauczyc-budujac-relacje-z-dzieckiem/
Kaja Wolontariuszka napisze: Dominika
„Dzięki Pani Kai nauczyłam się wiary w siebie, pewności, dostrzegania małych sukcesów” – mówi Dominika, Podopieczna Akademii o swojej Wolontariuszce: https://akademiaprzyszlosci.org.pl/blog/wolontariat-z-dziecmi-w-akademii-to-piekne-spotkania-i-przemiany/
Judyta napisze Włada. Wolontariuszka opowiadała Podopiecznej Władzie o swoim zamiłowaniu do fotografii i nauczyła ją robienia zdjęć aparatem analogowym, zaś Włada nauczyła Judytę i nas czytelników, że: przypadkowo prześwietlona klisza, jest taka, jak powinna być – jest artystyczną ekspresją. Przeczytaj: https://akademiaprzyszlosci.org.pl/blog/wolontariat-z-dziecmi-miejsce-dzielenia-sie-pasjami/
DZIĘKUJEMY, ŻE JESTEŚCIE W AKADEMII PRZYSZŁOŚCI
Wspieraj Dzieci z Akademii Przyszłości,
by nie czuły się same w budowaniu wiary w siebie.
Ufunduj Indeks dla Dziecka z Akademii Przyszłości
i daj mu szansę na lepszą przyszłość.
To również Cię zainteresuje: