2. kwietnia – Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci
Z okazji Międzynarodowego Dnia Książki dla Dzieci – przedstawiamy 5 bohaterów i bohaterek akademiowej opowieści. Różni ich wiele: miejsce zamieszkania, wiek, otoczenie, […]
„Przyjaźń, wsparcie, stawianie Dziecka na 1. miejscu”
– o transformacji słabości w siłę opowiada absolwentka Akademii Przyszłości Spotykamy się z 20-letnią Barbarą, absolwentką Akademii Przyszłości, która 9 lat temu rozpoczęła swoją […]
Jak pomóc Dziecku wybrać zawód – praktyczny poradnik
Wybór zawodu to jedna z najważniejszych decyzji w życiu młodego człowieka. Jako dorośli z jego bliskiego otoczenia, możemy odegrać kluczową rolę w tym procesie – […]
Jak rozmawiać z Dzieckiem na trudne tematy. Porady Tutorek i Psycholożek Akademii Przyszłości
Dzieci obserwują świat, niektóre zadają pytania, a niektóre tłumią niepokój w sobie. O czym warto pamiętać podczas rozmowy z Dzieckiem na trudne tematy? Zebraliśmy opinie […]
Małe kobiety – w drodze do pewności siebie
W Akademii Przyszłości są Dziewczynki, które w siebie nie wierzą i mają niską samoocenę. Ich marzenia i plany zawodowe pokazują jednak drzemiącą w nich siłę, odwagę i radość. […]
Integracja – wstęp do poznawania świata, ludzi i siebie
Integracja jest pojemnym i pięknym słowem, które powstało od łac. integrare, co oznacza „scalić”. Efekty integracji są dalekosiężne i najczęściej konstruktywne. Przez połączenie myśli w wyniku wspólnych rozmów […]
Odroczona gratyfikacja – czym jest i jak się jej nauczyć, budując relację z Dzieckiem?
Z pojęciem odroczonej gratyfikacji pierwszy raz spotkałam się cztery lata temu na wdrożeniu do roli Wolontariusza Akademii Przyszłości. Z początku zrozumiałam tylko tyle, że mogę się […]
Akademia (Przyszłości) Sztuk Pięknych Dzieci
Jesteście na blogu Akademii Przyszłości, miejscu, w którym dziecięca wyobraźnia nie zna granic. Dlatego tym razem zabieramy Was do Akademii (Przyszłości) Sztuk Pięknych. I zachęcamy do popatrzenia […]
Czytanie jak mycie zębów. Gościnny wpis Edyty Plich i Magdaleny Siekierzyńskiej
Czytanie jest kluczową kompetencją edukacyjną. Badania OECD PISA dowiodły, że ma ono większy wpływ na sukces życiowy niż pochodzenie. Błędnie sprowadza się je do hobby, zamiast traktować jako ważny codzienny nawyk, jak mycie zębów.