Gale Sukcesów za nami – a kolejne sukcesy Dzieci przed nami 


Gale Sukcesów to wyjątkowe wydarzenia – na poziomie wojewódzkim – zamykające rok w Akademii Przyszłości. Zaproszenie na Galę otrzymują Dzieci Akademii, Wolontariusze_ki, Liderzy_ki Kolegiów, Koordynatorzy_ki Regionalni_e, Koordynatrzy_ki Szkolni_e, Rodzice, Opiekunowie_ki, Menadżerowie_ki Operacyjni_e i wszyscy zaangażowani w realizację Programu.  

Gale Sukcesów to wisienki na torcie na zakończenie każdej edycji. Podczas tych wydarzeń Podopieczni_e dzielą się swoimi sukcesami. A droga do nich wiedzie przez indywidualne i cotygodniowe spotkania Wolontariusza_ki z Dzieckiem, podczas których prowadzone są Indeksy Sukcesów, a także Karty Sukcesów, które wypełniania Wolontariusz po spotkaniach z Dzieckiem.

Wspieraj Dzieci z Akademii Przyszłości,
by nie czuły się same w budowaniu wiary w siebie.

Ufunduj Indeks dla Dziecka z Akademii Przyszłości
i daj mu szansę na lepszą przyszłość.

Sukces w Akademii, to… 

Sukces w Akademii, to przede wszystkim sukces osobisty, efekt starań na miarę indywidualnych możliwości Dziecka, które Wolontariusz_ka dostrzega i docenia – nawet w pozornie najłatwiejszym zadaniu. Chcemy, by odkrywanie w sobie zdolności do odniesienia sukcesu podczas zajęć z Wolontariuszem_ką było faktyczną przeciwwagą do niepowodzeń, także szkolnych, z którymi spotyka się Dziecko. Czynnikiem niezbędnym w osiąganiu sukcesu jest wiara w siebie, dlatego priorytetem spotkań realizowanych w Akademii jest wzmocnienie mocnych stron Podopiecznego_ej.  

Cel Akademii – przeprowadzenie Dziecka przez zmianę 

To, co w sukcesie jest istotne, to nie tylko efekt końcowy pracy, ale też docenianie autentycznego wysiłku, który Dziecko wkłada w tę pracę. 

Sukces nie musi obrazować spektakularnego osiągnięcia – może to być zmiana, która zachodzi lub już zaszła w Dziecku. To jest nasz cel – przeprowadzenie Dziecka przez zmianę. Zmianę postawy, przekonań o samym sobie: z tych negatywnych, na pozytywny obraz samego siebie – także próby patrzenia na siebie przychylniejszym okiem. 

Indeks Sukcesów – mały, ale mieszczący WIELKIE sprawy 

Indeks Sukcesów prowadzi Dziecko z pomocą Wolontariusza_ki. Każdorazowo po zajęciach z Wolontariuszem_ką, Dziecko dokonuje pozytywnej autorefleksji. Jeśli trudnością okazuje się nazwanie swojego sukcesu, wtedy z pomocą przychodzi Wolontariusz_ka. Zapis sukcesu w Indeksie utrwala w Dziecku jego przekonanie o pozytywnym efekcie pracy. Rok uczestnictwa w Akademii kończy uroczyste wręczenie Dzieciom Dyplomów podczas Gali Sukcesów

Udział w Akademii, a także ten mały, mieszczący WIELKIE sprawy Indeks Sukcesów, to dla naszych Podopiecznych prezent na całe życie. Kiedy Dziecko zamieni się już w Absolwenta_kę Akademii, a Wolontariusza_ki nie będzie obok, to właśnie powrót do zapisków w Indeksie Sukcesów może być potrzebnym w danej chwili wsparciem, przypomnieniem o posiadanych supermocach, ale też zbiorem pięknych i wyjątkowych wspomnień 

Karty Sukcesów – baza informacji o przebiegu zajęć z Dzieckiem 

Jednym z zadań Wolontariusza_ki jest uzupełnienie Karty Sukcesu w systemie Akademii po każdym spotkaniu czy wydarzeniu z Dzieckiem. Po co? Karta jest narzędziem służącym do gromadzenia informacji o przebiegu zajęć z Dzieckiem. Dzięki temu Wolontariusz_ka może wrócić myślami do ostatniego spotkania, zastanowić się nad jego najlepszymi punktami, a także nad tym, co warto w przyszłości zmodyfikować. Karta służy też do monitorowania regularności spotkań z zajęć z Dzieckiem (uzupełniona Karta w systemie, to informacja od Wolontariusza_ki do Lidera_ki że spotkania się odbywają). To także swoisty dziennik, który po roku pracy również dla Wolontariusza_ki stanowi potwierdzenie tego, jak wiele ten okres zmienił. 

Sukces Wiktorii – ze wsparciem Wolontariuszki Agnieszki 

Podopieczna Akademii Wiktoria nie lubiła języka polskiego. Aż pewnego dnia oznajmiła, że napisała swoje pierwsze opowiadanie pt. „Historia pewnego Psa”. 

„Praca z Dziećmi daje ogromną satysfakcję i choć może się zdarzyć, że przez dłuższy czas wydaje nam się, że nie dostrzegamy jakiś spektakularnych zmian, to bywają momenty, że nasi Podopieczni nas zaskakują. Tak właśnie było w moim przypadku. Dziewczynka, z którą pracuję, pewnego dnia z dumą oznajmiła mi, że napisała swoje pierwsze opowiadanie pt. „Historia pewnego Psa” i chciałaby, żebym przeczytała je na naszych zajęciach. Nie ukrywam, że sprawiło mi to ogromną radość, ponieważ po pierwsze jest bardzo nieśmiała i zamknięta w sobie, po drugie język polski to jeden z przedmiotów, za którymi nieszczególnie przepada. Momenty, w których mogę obserwować jak Dziecko, z którym pracuję pokonuje swoje obawy i przekracza granice, wchodząc na nieznajomy teren, napawają mnie większą dumą niż nasze własne sukcesy, wtedy czuję, że to co robię ma sens” – opisuje Agnieszka Bąk, Menadżerka Operacyjna Akademii Przyszłości w województwach małopolskim i świętokrzyskim, Wolontariuszka. 

Sukces Szymonaze wsparciem Wolontariusza Filipa 

Szymon do tej pory grał w gry stworzone przez innych użytkowników na platformie Roblox. Rodzice i nauczyciele ocenili, że zbyt dużo czasu spędza przed ekranem komputera i telefonu. Aż pewnego dnia rozpoczął z Wolontariuszem tworzenie gry komputerowej… 

„Nie było możliwości zmienić takich nawyków podczas krótkich spotkań, dlatego pomyślałem, że warto „przekierować” jego zainteresowanie na zajęcie bardziej kreatywne, które pozwoli na to, że czas spędzony przed ekranem będzie rozwijający. Przygotowałem krótkie demo gry, które pokazałem Szymonowi i pomysł mu się spodobał. W Roblox można tworzyć różne gry (platformowe – tzw. obby, shootery, RPG i inne), więc najpierw musieliśmy ustalić jaką chcemy stworzyć. Stanęło na grze PvP, gdzie gracze pojedynkują się na arenie. Zaplanowaliśmy, jak ma wyglądać i zaczęliśmy pracę” – opowiada Filip Wasilczuk, Wolontariusz Akademii Przyszłości i dodaje:  

Szymon ustawiał elementy gry, czasem pomagałem mu zrozumieć, jak coś zrobić albo poprawiałem nieoczekiwane błędy, które się pojawiały. Szymon cały czas miał nowe pomysły, co można by do gry dodać. Pomyślałem, że skoro na naszych spotkaniach powstało coś, co można pokazać na Gali Sukcesów, to warto to zrobić. Zapytałem Szymona, czy nie ma nic przeciwko i zgodził się. Przygotowałem kilka zrzutów ekranu z gry do pokazania. Ustaliliśmy przed Galą, że on krótko opowie zgromadzonym, co to jest Roblox, a ja potem dodam kilka słów o naszej grze. Na szczęście nie bał się wystąpień publicznych i wszystko poszło gładko”.  

Gale Sukcesów – to okazja do świętowania sukcesów także całego zespołu 

Gale Sukcesów to uroczyste wydarzenia, podczas których sukcesy świętuje cały zespół – wszyscy zaangażowani w Akademię w danym województwie 

To doświadczenie siły drużynowości. Możemy zobaczyć, że nie tylko wygraliśmy i osiągnęliśmy sukcesy, ale że zrobiliśmy to RAZEM. Dla wszystkich uczestników_czek spotkania jest to forma docenienia za włożoną w tę edycję pracę. Każdy na Gali jest ważny, każdy jest potrzebny, każdy osiągnął sukces. 

Gale Sukcesów – jak wyglądają te wydarzenia w województwach 

Gale Sukcesów odbywają się we wszystkich województwach pod koniec roku szkolnego, ponieważ w całej Polsce znajdują się szkoły podstawowe zakwalifikowane do Programu Akademii Przyszłości.  

Będąc Wolontariuszem_ką albo Liderem_ką, możesz uczestniczyć w pracach koncepcyjnych i organizacyjnych tego wydarzenia, a także przygotowywać atrakcje, jedzenie, dekorować salę, pomagać w zabawach z Dziećmi.

Gale Sukcesów rozpoczynają się od powitania wszystkich uczestników_czek: Dzieci, Wolontariuszy_ek, Liderów_ki Kolegiów, Kordynatorów_ek Regionalnych i całej Rady Wojewódzkiej, Menadżera_ki Operacyjnego_ej, pracowników_czek Wiosny, Rodziców i Opiekunów_ek, Koordynatorów_ek Szkolnych, przedstawicieli szkół – wszystkich, dzięki którym Akademia działała w danej edycji i odnosiła sukcesy. 

Po powitaniu, następuje wprowadzenie w samo wydarzenie: kilka słów o motywie wydarzenia, tym co się będzie działo w jego trakcie oraz o tym, jaki jest jego cel, czyli świętowanie sukcesów i zakończenia kolejnej edycji Akademii Przyszłości.  

W trzeciej części następuje podsumowanie edycji – może być w formie prezentacji ze zdjęciami z wydarzeń kolegialnych, Foteli Prezesa, Inauguracji albo zmontowanego filmiku ze zdjęć z poszczególnych kolegiów, efekty pracy Dzieci – wszystko to, co budowało edycję, co jest dobrym wspomnieniem działań i powodem do dumy.  

W kolejnej części pokazujemy skalę działania Akademii w województwie, w którym odbywa się Gala: liczba szkół, które zaangażowały się w Akademię Przyszłości; liczba Liderów_ek, SuperW, Dzieci, Darczyńców_czyń, liczba zorganizowanych wydarzeń czy indywidualnych spotkań z Dziećmi, wprowadzonych Kart Sukcesów. 

Przechodzimy do kluczowej części wydarzenia – do dzielenia się swoimi sukcesami. Czasami ktoś z zespołu Wolontariuszy_ek opowiada o sukcesie – w kontekście pracy z Dzieckiem – który osiągnął dzięki Akademii, innym razem Dziecko decyduje się na pokazanie swojej nabytej w edycji umiejętności. 

Po podzieleniu się swoimi sukcesami, następuje część z atrakcjami – to część tak kreatywna, że trudno ją opisać. Mogą wydarzyć się gry i zabawy na świeżym powietrzu, może to być plecenie kolorowych warkoczyków, wspólne tańce lub po prostu słodki poczęstunek.  

Na koniec czas podziękowań. To część, kiedy dziękujemy sobie nawzajem. Na scenę/ środek zapraszamy po kolei poszczególne grupy osób: Dzieci, Wolontariuszy_ki, Liderów_ki, Rady Wojewódzkie i dziękujemy im za zaangażowanie w tworzenie Akademii Przyszłości. Wręczamy zazwyczaj upominki i upamiętniamy to na zdjęciach. 

Wspieraj Dzieci z Akademii Przyszłości,
by nie czuły się same w budowaniu wiary w siebie.

Ufunduj Indeks dla Dziecka z Akademii Przyszłości
i daj mu szansę na lepszą przyszłość.

To również Cię zainteresuje: