Święta w Akademii Przyszłości i najlepszy prezent dla Dziecka


Są prezenty, o których Dzieci marzą już od września, a których nie możemy im dać. To m.in.: „Żeby Święty Mikołaj codziennie przynosił prezenty” – Wiktoria, lat 7; „Aby śnieg mógł padać cały rok” –Lena, 7 lat; „Żeby święta były dwa razy w roku” – Zuza, 9 lat. Możemy jednak Dzieciom dać coś o wiele trwalszego niż znikające płatki śniegu czy zabawki rzucone w kąt. Możemy podarować im prezent na całe życie – pewność siebie.  

Akademia Przyszłości to ogólnopolski program społeczny, który co roku wspiera ok. 2000 Dzieci w odzyskaniu wiary w siebie. Dzieje się to dzięki spotkaniom Dziecka z indywidualnym Wolontariuszem lub Wolontariuszką raz w tygodniu, ale też dzięki wsparciu przyjaciół Akademii. Darczyńcy i Darczyńczynie, fundując Indeks Sukcesów, pokazują konkretnemu Dziecku, że nie jest samo, że dostrzegli jego historię, trudności i mu kibicują. 

Wydarzenia okołoświąteczne dla Dzieci Akademii 

W Akademii Przyszłości we wszystkich województwach odbyły się przedświąteczne wydarzenia, podczas których Dzieci z Wolontariuszami i Wolontariuszkami rozwijały kreatywność, tworząc własnoręczne ozdoby i kartki świąteczne oraz rozwijały umiejętności społeczne, ucząc się współpracy i komunikacji w grupie. Były też spotkania, podczas których Dzieci zdobywały doświadczenia muzyczne, próbując gry na instrumentach, takich jak perkusja, ukulele i gitara oraz wspólnie śpiewając piosenki 

Szczególne wrażenie zrobiły na Dzieciach wykonane przez nich świąteczne gwiazdki z torebek śniadaniowych. Było widać, że efekty przerosły ich oczekiwania.  

A na jeszcze innym wydarzeniu lepienie figurek świątecznych z plasteliny sensorycznej okazało się świetną formą rozrywki i rozwoju.  

Szczegółowe relacje z wydarzeń znajdują się poniżej.  

Ty też możesz pomóc.
Uwierz w Dziecko.

Ufunduj Indeks dla Dziecka
z Akademii Przyszłości i daj mu szansę
na lepszą przyszłość.

Przyjmij życzenia od Dzieci z Akademii Przyszłości

Podczas świątecznych spotkań w Akademii, Dzieci pisały również życzenia dla Darczyńców i Darczyńczyń Indeksów Sukcesów i dla wszystkich Przyjaciół programu.  

Między klasycznymi życzeniami, można znaleźć też takie, które płyną z głębin dziecięcego serca i troski:  

„Życzę (…) najmniej dostania śnieżką w twarz”, 

„(…) pomyślności, niezłamania żadnej kości”, 

„Prezenty pod choinką pięknie ozdobione. Ciekawe, co w sirodku bendzie”. 

Zaczarowany las

Dzieci wykonały dużo kreatywnych kartek z choinkami. Dlatego zapraszamy do zaczarowanego, iglastego lasu. Dlaczego zaczarowanego? Ponieważ w Akademii Przyszłości wszystko jest możliwe.  

W tym magicznym lesie, stworzonym przez Dzieci Akademii Przyszłości, pod każdym namalowanym drzewkiem znajdują się wyobrażenia Dziecka o Akademii – Wolontariusze będą je spełniać przez całą edycję programu.  

Akademia Przyszłości to:

Nowa przygoda – 7-letni Kacper. 

Nadzieja na lepsze – 12-letni Antonii. 

Szansa na poprawę samooceny – 13-letnia Nikola. 

Rozwijanie pasji, wyciszenie, szczęście – 12-lenia Natalia. 

Szansa na lepszą przyszłość – 8 letnia Zuza. 

Mile spędzony czas – 12-letnia Nikola.  

Super zabawa – 11-letni Filip.  

To i wiele więcej – Dzieci znajdą w programie, podczas indywidulanych spotkań z Wolontariuszami i Wolontariuszkami a także podczas wydarzeń kolegialnych, na których spotykają się akademiowe Dzieci z danej szkoły albo całego województwa.    

Poniżej opisujemy relacje z wydarzeń świątecznych: 

Figurki świąteczne z plasteliny sensorycznej 

Lepienie figurek świątecznych z plasteliny sensorycznej to świetnie sprawdzająca się forma rozrywki i rozwoju. Oprócz tego, że ćwiczy motorykę małą, jest również niesamowicie kreatywnym zajęciem. Uczy precyzji i wspiera koncentrację. Korzystnie wpływa na zdolności manualne nie tylko u Dzieci, ale również u osób dorosłych.  
Poprzez pracę z plasteliną wspieramy wyrażanie emocji – ujawnianie uczuć, budowanie świadomości ciała i przestrzeni.  

Nasze Akademiowe Dzieci były bardzo zaangażowane w lepienie nie tylko figurek, np. bałwanowi zrobiły też śnieg i choinkę, a całość ogrodziły płotem.  

Rodzice i Wolontariusze także dołączyli do wspólnej zabawy, pomagali zrobić Dzieciom to, czego one nie potrafiły albo im nie wychodziło. Dzieci widząc, że dorośli dobrze się bawią, jeszcze chętniej zaczęły wymyślać kolejne postacie.  
 
Taka forma zabawy uczy współpracy, kształtuje prawidłowe relacje. Wprowadza nas też w świąteczny nastrój.

Ty też możesz pomóc.
Uwierz w Dziecko.

Ufunduj Indeks dla Dziecka
z Akademii Przyszłości i daj mu szansę
na lepszą przyszłość.

Wróżby andrzejkowe – jakich nie znacie 

Dzieci, szczególnie te z zagranicy, poznały polską tradycję obchodzenia Andrzejek. Dla niektórych była to pierwsza w życiu okazja do tego typu zabawy. Dzieci nauczyły się nowych wróżb, które nie zawsze pojawiają się na imprezach Andrzejkowych.

Wzmocnienie motoryki małej  

Dużo się działo. Dzieci z pewnością pobudziły swoją kreatywność, wzmocniły motorykę małą, otworzyły się na drugiego człowieka, pokonując barierę nieśmiałości oraz zdobyły większą wiarę we własne możliwości.

Strzelanie z łuku  

Dzieci miały okazję poznać się wzajemnie oraz innych Wolontariuszy i Wolontariuszki. Podopieczni wykonali śliczne kartki dla Darczyńców. Dzieci miały przestrzeń na robienie tego, na co mają ochotę. Gdy jedne Dzieci jeździły autkami, to drugie strzelały z łuku albo piły herbatkę. Przede wszystkim poznawały się i integrowały. Potrenowały również pracę w grupie podczas prac plastycznych i zabaw.  

Gwiazdki z torebek śniadaniowych 

W innej szkole Dzieci miały okazję po raz pierwszy się zobaczyć w tak dużym gronie. Chętnie brały udział w poszczególnych zadaniach. Aktywności były zróżnicowane i każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Szczególne wrażenie zrobiły na Dzieciach wykonane przez nich świąteczne gwiazdki z torebek śniadaniowych. Było widać, że efekty przerosły ich oczekiwania. Dzieci świetnie się bawiły podczas berka, kalamburów i z dużą otwartością śpiewały kolędy. Była naprawdę miła atmosfera. 

Kreatywność górą! 

Dzieci mogły się zintegrować, pobyć w grupie. Rozwinąć umiejętności manualne i estetyczne, pogadać o rozmaitych zwyczajach świątecznych u różnych osób. Dzieci ćwiczyły kreatywność, tworząc ozdoby.  

W innej szkole integracja Dzieci była możliwa dzięki temu, że co jakiś czas zmieniane były pary. Widać było ogromne skupienie na twarzach Uczestników, ale też chęć do nauki. Wszyscy świetnie się bawili i wyszli z uśmiechami na twarzach. 

Dzieci doświadczyły poczucia przynależności do grupy społecznej, w której czują się swobodnie i są w pełni akceptowane. Mogły rozwijać swoja kreatywność, wyobraźnię i swobodę zabawy. Nawiązywały relacje z rówieśnikami i dyskutowały między sobą, dzieląc się swoimi poglądami i przemyśleniami.  

Gra na ukulele i śpiew

Dzieci podczas spotkania zdobyły doświadczenia muzyczne, próbując gry na instrumentach (perkusja, ukulele, gitara) i wspólnie śpiewając piosenki. Rozwinęły kreatywność, tworząc własnoręczne kartki świąteczne oraz rozwijały umiejętności społeczne, ucząc się współpracy i komunikacji w grupie. Radosna atmosfera i wizyta Mikołaja dodatkowo wzmocniły ich pozytywne doświadczenia.

Wiesz, jak zrobić „laski cukrowe”? 

Podczas spotkania, Dzieci czytając zadania na głos, przełamywały swoją nieśmiałość (pierwszy raz było trudno je namówić, ale potem to aż się wyrywały).  

Jeden chłopiec uczył inne Dzieci, jak zrobić „laski cukrowe” z miękkich drucików. Pięknie się obserwowało, jak wszyscy zarówno duzi i mali bawią się ze sobą – wspomina Wolontariuszka.

Ty też możesz pomóc.
Uwierz w Dziecko.

Ufunduj Indeks dla Dziecka
z Akademii Przyszłości i daj mu szansę
na lepszą przyszłość.