Chcę zostać… szczęśliwym człowiekiem! – Wierzę w Ciebie, Dzieciaku!
Dzieci w Akademii Przyszłości mają nieograniczoną wyobraźnię. Niektóre z nich w przyszłości chcą zostać: krawcową pluszaków, hodowcą pająków, nurkiem, który ratuje żółwie morskie, naukowcem NASA, Złotą Rączką, rysowniczką mang, kobietą biznesu, projektantką tatuaży i malarką. Za tymi oryginalnymi zawodami kryje się przede wszystkim potrzeba bycia szczęśliwym człowiekiem, który kocha to, co robi. Niestety przy nieograniczonej wyobraźni Podopiecznych Akademii stoi ograniczona wiara w siebie.
Dzieci Akademii mierzą się z wieloma trudnościami. Żeby móc poradzić sobie z nimi i spełniać marzenia, Dzieci potrzebują wsparcia osób dorosłych, które w nie uwierzą i ufundują Indeksy Sukcesów.
Zakup Indeksu Sukcesów odbija się echem w świecie Dzieci przez wiele miesięcy, a nawet lat: Wierzę w Ciebie, Dzieciaku!
Darczyńca lub Darczyńczyni funduje Indeks Sukcesów
Indeks Sukcesów to papierowa książeczka, w której Wolontariusz_ka po konsultacji z Dzieckiem wpisuje jego małe sukcesy na pierwszych wspólnych spotkaniach. Później sukcesy wpisuje już Dziecko pod wpływem inspiracji Wolontariusza_ki. Tak w Dziecku – cegiełka po cegiełce – Wolontariusz lub Wolontariuszka buduje pewność siebie. To może być sukces np. z odnalezienia przyjemności w fotografowaniu. Tak było w przypadku Zosi. Na kolejnych zajęciach sukcesem były pierwsze zdjęcia dziewczynki. Historia Zosi zakończyła się pójściem – po podstawówce – do szkoły zawodowej na kierunek: fotografia. Oczywiście na akademiowych spotkaniach dziewczynka, oprócz robienia zdjęć, dużo rozmawiała ze swoją Wolontariuszką. Dzięki czemu zyskiwała pewność siebie i odwagę w pokazywaniu swoich prac szerszej publiczności.
Indywidualne spotkania Dziecka z Wolontariuszem lub Wolontariuszką w Akademii Przyszłości mogą odbywać się dzięki Darczyńcom_czyniom, którzy fundują Indeksy Sukcesów.
Wspieraj Dzieci z Akademii Przyszłości,
by nie czuły się same w budowaniu wiary w siebie.
Ufunduj Indeks dla Dziecka z Akademii Przyszłości
i daj mu szansę na lepszą przyszłość.
Wybierzesz takiego kandydata na stanowisko…szczęśliwego człowieka?
Wyobraź sobie, że historia każdego Dziecka zostaje ujęta w Curriculum Vitae. Czy pomożesz takiemu Kandydatowi, Kandydatce, żeby w przyszłości otrzymało wymarzoną pracę, tę opisaną tutaj albo inną. Te CV różnią się od klasycznych życiorysów – są szczere jak Dzieci i pokazują ich trudności.
Konstruktor Robotów – to 12-letni Kacper
Kacper w Akademii Przyszłości jest już drugą edycję. „Akademia to dla mnie dobre wspomnienia i sama przyjemność” – mówi. W przyszłości chce zostać konstruktorem robotów.
Wymarzony zawód: Konstruktor robotów
Imię: Kacper
Wiek: 12 lat
3 słowa o mnie: wesoły, miły, przyjacielski
Doświadczenie: druga edycja w Akademii Przyszłości
Referencje nauczyciela: Kacper czuje się odtrącony przez rówieśników i nieakceptowany w grupie
Zadania w Akademii Przyszłości:
uczenie się, jak nawiązywać relacje, odkrywanie mocnych stron.
Plany na przyszłość: sprawienie, żeby nie było inflacji i żeby wszyscy byli szczęśliwi
Wymarzona supermoc: oddychanie pod wodą
Zainteresowania: gry komputerowe, surfowanie po YT, programy popularnonaukowe, w szkole przedmioty artystyczne, historia i informatyka.
Hodowca pająków – to 10-letni Igor
Poznajcie przyszłego hodowcę pająków. Igor lubi rozmawiać z rówieśnikami i nauczycielami. Bardzo często mówi o sobie i swoim hobby.
Wymarzony zawód: hodowca pająków
Imię: Igor
Wiek: 10 lat
3 słowa o mnie: towarzyski, lubię gry i zabawy i lubię malować
Doświadczenie: udział w Akademii Przyszłości
Referencje nauczyciela: Igor ma trudności edukacyjne, nieumiejętność koncentracji i zapamiętywania oraz trudne relacje z rówieśnikami. W szkole nie stosuje się do poleceń. Robi to, na co ma w danej chwili ochotę – niestety przeszkadza Dzieciom na lekcjach. Trudno przekonać Go do obowiązujących zasad panujących w klasie.
Zadania w Akademii:
ćwiczenia, jak budować relacje, poprawa pamięci i koncentracji poprzez zabawę, miłe spędzenie czasu.
Mocne strony: Igor lubi rozmawiać i opowiadać o sobie
Zainteresowania: gry i komputery, układanie puzzli, tworzyenie różnych rzeczy
Wymarzona supermoc: supersiła i zdrowie
Nurek ratujący żółwie morskie – to 10-letni Kacper
Kacper jest już drugą edycję w Akademii Przyszłości. Po 1. edycji nauczyciel dostrzegł pewne zmiany w chłopcu. Kacper częściej bawi się z Dziećmi, sam do nich zagaduje. Mniej przeszkadza na lekcjach – potrafi poczekać na swoją kolej, aby zabrać głos.
Wymarzony zawód: nurek, który będzie ratował żółwie morskie
Imię: Kacper
3 słowa o mnie: jestem miły, lubię zwierzęta i gry komputerowe
Doświadczenie: kolejna edycja w Akademii Przyszłości
Rekomendacja nauczyciela: największa trudność Kacpra to utrzymanie relacji z rówieśnikami. Chłopiec nadal zbyt często trzyma się z boku klasy i widać, że jest mu z tym ciężko.
Zadania w Akademii Przyszłości:
budowanie pewności siebie, rozmowy o samotności, którą odczuwa Kacper, przedstawiania sposobów na rozwiązywanie konfliktów z kolegami, rozmowy dot. reguł panujących w szkole – po co są i dlaczego warto je przestrzegać.
Największe radości: zabawa, zwiedzanie ciekawych miejsc i granie
Największe marzenie: uratować naturę
Gdyby mógł coś zmienić na świecie: pozbyłbym się śmieci z Ziemi
Rysowniczka mang – to 13-letnia Justyna
Poznajcie Justynę, która interesuje się Japonią. Dziewczynka lubi wykonywać prace manualne i chętnie uczestniczy w zajęciach plastycznych. Dobrze radzi sobie w szkole, ale tylko wtedy, jeśli uważa na lekcjach. Ma trudności z koncentracją. Jej mocnymi stronami są zdolności plastyczne.
Imię: Justyna
3 słowa o mnie: nieśmiała, leniwa (Justyna napisała 2 słowa)
Referencje nauczyciela: Justyna jest wycofana, odkąd nawiązała kontakt z koleżanką z innej klasy. Twierdzi, że umie nawiązać relacje tylko z jedną osobą i źle czuje się w grupie.
Zadania w Akademii:
praca w obszarach dotyczących nawiązywania relacji i odnajdywania się w grupie osób, ćwiczenia na koncentrację uwagi, miłe spędzenie czasu.
Największe marzenie: mieć więcej chomików
Największa radość: dni wolne od szkoły
Opiekunka zwierząt, krawcowa pluszaków – to 10-letnia Justyna
Pasje 10-latki kręcą się wokół zwierząt.
Wymarzony zawód: krawcowa pluszaków
Kandydatka: Justyna
3 słowa o mnie: Szalona. Szybka. Wesoła.
Zainteresowania: dinozaury, smoki, pokemony, ruch, zwierzęta, zajęcia manualne, plastyczne, różne eksperymenty, doświadczenia.
Doświadczenie: udział w Akademii Przyszłości
Rekomendacja nauczyciela: w szkole Justyna bierze aktywny udział w życiu klasy, włącza się w różne szkolne akcje. Niestety często przekracza granice, nie respektuje reguł podczas lekcji. Komentuje decyzje nauczycieli. Jest wrażliwa na krzywdę innych, lubi pomagać.
Zadania w Akademii:
motywowanie Justyny do nauki języka polskiego i matematyki, ćwiczenia jak organizować swój dzień i prace domowe, ćwiczenia na koncentrację, praca nad pewnością siebie.
Wymarzona supermoc: zamienianie w smoka lub inne zwierzęta
Słynny projektant ubrań, butów, biżuterii – to 9-letni Konrad
Konrad ma 9 lat i chciałby cofnąć się do lat 80-tych.
Wymarzony zawód: słynny projektant ubrań, butów, biżuterii
Imię: Konrad
Zainteresowania: prace plastyczne, zwierzęta, lalki
Doświadczenie: udział w Akademii Przyszłości
Referencja nauczyciela: Konrad ze względu na swoje zainteresowania, które dotyczą lalek i ich ubioru ma trudności w kontaktach z kolegami. Ma również trudności w nauce i kontaktach społecznych.
Zadania w Akademii:
praca nad koncentracją, rozwiniecie myślenia matematycznego, zwiększenie chęci do nauki, budowanie pewności siebie, zapamiętywanie.
Wymarzona supermoc: podróż w czasie do lat 80-tych
Co zmieniłby na świecie: żeby wszystkie Dzieci bawiły się jak kiedyś, zamiast oglądania smartphonów
Złota Rączka to 9-letni Kajetan
Dla przyszłej “Złotej Rączki” to już kolejna edycja w programie Akademia Przyszłości. Nauczyciele zauważyli, że Kajetan jest bardziej odważny i sumienny. Coraz mniej jest sytuacji stresujących dla chłopca.
Wymarzony zawód: Złota Rączka
3 słowa o mnie: przyjaźń, dzielenie się, współpraca
Doświadczenie: udział w kolejnej edycji Akademii Przyszłości
Referencje nauczyciela: Kajetan nadal ma trudności z radzeniem sobie w sytuacjach dla niego stresujących. Jest ich coraz mniej. Na początku chował się pod ławkę. Szybko poddaje się w obliczu niepowodzeń. Rzadko podejmuje inicjatywy związane z realizacją zadań na rzecz szkoły/klasy. Zapytany najczęściej milczy
Zadania w Akademii:
praca nad koncentracją uwagi, ćwiczenia dot. wychwycenia informacji ważnych z punktu widzenia omawianego tematu, praca nad funkcjonowaniem w sytuacjach stresu.
Mocne strony: potrafi współpracować z innymi, jest uczynny i chętnie pomaga innym.
A Ty kim chciałeś_aś zostać w przyszłości? Doświadczenie wielu dorosłych osób potwierdza, że to, czym się interesujemy i kim zostajemy w przyszłości zależy też od ludzi, których spotykamy na swojej drodze.
Wejdź na drogę Podopiecznego lub Podopiecznej Akademii Przyszłości i powiedz: Wierzę w Ciebie, Dzieciaku”.
Wspieraj Dzieci z Akademii Przyszłości,
by nie czuły się same w budowaniu wiary w siebie.
Ufunduj Indeks dla Dziecka z Akademii Przyszłości
i daj mu szansę na lepszą przyszłość.
To również Cię zainteresuje: