GRA PACZKA wsparła wykluczone cyfrowo dzieci z Akademii.

76 godzin grania na żywo, dziesiątki streamerów, 331 604 zł na szczytny cel, tym ważniejszy, że pandemia koronawirusa pogłębiła problem społeczny, jakim jest wykluczenie cyfrowe. To przeciwko niemu i dla dzieciaków z Akademii Przyszłości odbyło się gamingowe wydarzenie GRA PACZKA. Pierwsze 50 w pełni wyposażonych komputerów trafiło już do dzieci, które dotąd nie mogły uczestniczyć w nauczaniu zdalnym, korzystać z rozrywki czy bez problemu pozostawać w kontakcie ze swoimi przyjaciółmi. 

Według badań PISA, które dotyczą sytuacji uczniów w wielu krajach, w Polsce nawet 70 tys. najmłodszych nie ma dostępu do komputera czy tabletu. Wprowadzenie nowego trybu nauczania w związku z pandemią COVID-19 unaoczniło skalę problemu. Event odbył się w połowie maja na stronie www.grapaczka.pl.

„Będzie Wam trudniej”

Nowa rzeczywistość sprawia, że poziom potrzeb cyfrowych znacznie przewyższa możliwości wielu polskich rodzin. W takiej sytuacji wykluczenie cyfrowe dotyka już nie tylko najuboższych – to niemal problem powszechny. Analizy dowodzą, że trudność współdzielenia z rodzeństwem i rodzicami sprzętu do edukacji czy pracy zdalnej ma 25% uczniów. Oznacza to, że w dobie zdalnej nauki aż milion dzieci w Polsce walczy z barierami cyfrowymi.

– Dzieci wykluczone cyfrowo to dzieci, którym już na starcie świat powiedział: „Będzie Wam trudniej, macie mniej szans niż wasi rówieśnicy”. Nie rozumieją tego, a same nie mogą się przed wykluczeniem bronić. Dzisiaj gracze i branża technologiczna mówią im: „Pomożemy wam. Jeszcze będzie dobrze”. Ta solidarność zasługuje na wielki szacunek. Dziękujemy – komentuje Konrad Kruczkowski, dyrektor ds. komunikacji Stowarzyszenia WIOSNA, prywatnie gracz.

Pierwsza pomoc na miejscu

Celem inicjatywy jest pomoc dzieciom wykluczonym cyfrowo. Część planu już zrealizowano: niezbędny do nauki i życia społecznego sprzęt komputerowy trafił do pierwszych 50 potrzebujących dzieci z Akademii Przyszłości, takich jak Jacek.

Chłopczyk chodzi do trzeciej klasy szkoły podstawowej. Wszyscy koledzy komputery już mają. Tylko on nie. Z powodu braku własnego sprzętu, który umożliwiłby wejście w świat rówieśników, Jacek czuł się gorszy. Bo świat dzieci i młodzieży w dużej mierze mieści się teraz w cyberprzestrzeni, do której on nie miał dostępu. Wykluczenie cyfrowe to problem, przez który Jacek nie chciał chodzić do szkoły. Nie lubił jej, bo rówieśnicy go wyśmiewali. Najczęściej – robili to w sieci, więc trudno było nawet odpowiedzieć.

2 mln. 150 tys. minut zamknięte w 76 godzin

330 tys. złotych – tyle wygraliśmy na wsparcie dla wykluczonych cyfrowo dzieci. Nie byłoby to możliwe bez pomocy partnerów GRY PACZKI, ale też przede wszystkim bez tych, którzy zdecydowali się podzielić dobrem online – darczyńców i donatorów, graczy, oglądających streamy i streamerów. Łącznie przy charytatywnych streamach osoby te spędziły niemal 2 mln. 150 tys. minut, dokonując 4 tys. 700 wpłat.

Podczas wydarzenia odbyło się 108 konkursów, które przeprowadzali streamerzy i youtuberzy z Fantasyexpo, LifeTube, JaRock, Gameset, arhn.eu m. in. Rock, Łosiu, kycu, Slayproxx, Jcob, Madien, Bonkol, Ewron, Izak, Dreuu, Kasix, Veneea, xEmtek, ale i 67 innych. Dodatkowe wsparcie zapewnili GAMMA PR i Agencja Galaktus.

Nagrody, które w czasie konkursów wygrywali widzowie, zapewnili partnerzy, czyli NVIDIA, Acer, ALL iN! GAMES, AMD, AMSO, AORUS, ASUS, BeQuiet, CD PROJEKT RED, Cooler Master, Komputronik, Morele.net, MSI, RTV EURO AGD, SilentiumPC, Steel Series, TRUST, World of Tanks, Onet i GRY-Online, a także Wisła Kraków wraz z sekcją e-sportową i kilkoma zawodnikami pierwszej drużyny. 

– Granie na żywo przez 76 godzin było ważne – mówi Linda Czerner, menadżerka projektu Gra Paczka – ale nie najważniejsze. Wszystkie zaangażowane osoby z branży gamingowej kreowały mnóstwo pomysłów, żeby zmotywować widzów do wsparcia naszej wspólnej akcji. To ludzie z pasją i pięknym sercem, z którymi chce się nie tylko współpracować, ale po prostu spędzać czas. Oby tylko do następnego eventu!

Wydarzenie zakończyło się sukcesem, ale to jednak nie koniec gry – jesienią odbędzie się kolejny event GRA PACZKA z udziałem  partnerów. Wciąż można dołączyć do tego grona!Nadal można także wesprzeć Akademię Przyszłości w niesieniu pomocy dzieciom wykluczonym cyfrowo. Więcej na www.grapaczka.pl.